10 trikov za hitro in zdravo kosilo

Življenje imam rada pod nadzorom, če pa ga dejansko imam, je nekaj povsem drugega. Haha. Mož mi pravi, da sem control freak, vendar hej jaz že vem, da se brez organizacije v pet-članski družini jutra po vsej verjetnosti nebi začela s kavo, kakavom in risanko. Pač pa bi se začela z živčnostjo, ki bi jo prebudil pogled na umazano posodo v kuhinji, razmetane igrače in dejstvo, da se nimam kam usesti. Pogled na razvlečene cunje, ostanke hrane na mizi pa bi mi zadal klofuto že navsezgodaj zjutraj. Tako, da… organizacija ali control freak, call it your way, i like it clean and organaized. Drugače pa saj veš dragi, da te imam rada, kajne? 😉

V vsakem control freaku pa se skriva tudi spontanost, packarija, drznost… kolikor mi moja osebnost in prosti čas dopuščata se v kuhinji zelo rada prepustim trenutku, okusom in v prehrano vključujem vse, kar sliši na besedo zdravo, uravnoteženo, polnozrnato, brezglutensko, vegansko, bio, eko, brez sladkorja, naravno itd… Odkar sem postala mama, ne kuham več samo zase in za svojega moža, temveč tudi za najine tri čudovite navihance. Iščem ravnovesje v razporejanju dneva, osnovnih dnevnih aktivnostih in zato ga kuhariji posvetim v zadnjem času tudi nekoliko manj oz. ravno toliko, da je zdrav obrok pripravljen in da ga vsi radi pripravljamo in tudi z veseljem pojemo.

Danes je tempo življenja hiter, zelo dinamičen, spremembe pa so naša vsakodnevna stalnica. Prehrana je izredno pomembna za naše zdravje, dobro počutje in nam služi kot gorivo, ki ga potrebujemo za jadranje po razburkanem dnevu. Zato sem danes pripravila kratka navodila, za katera vem, da ti bojo prišla prav v vsakdanjem lovljenu minut za pripravo zdravega in uravnoteženega obroka.

Torej predstavljam ti 10 trikov za najbolj HITRE in tudi ZDRAVE obroke. Od mamice, za mamico. Od prijateljice za prijateljico. Od mene, za tebe. Zate. Uživaj!

  1. UPORABLJAJ PEČICO: najlažje je olupiti krompir, piščančji file zelo dobro začinit in v pečico s kosilom. Seveda lahko dodas 1001 zelenjavo, tudi iz skrinje. Pečena polenta, pečen krompir, pečeni riž, pečene ribe, itd …
  2. KUPUJ ZAMRZNJENO ter RAZNOLIKO ZELENJAVO: nimamo vrta, nimamo babic in dedkov z vrtom, imamo pa trgovine polne zamrznjenih dobrot. Koruza, korenje, grah, brokoli, cvetača, špinača… Vse možne mešanice obstajajo. Svež peteršilj v večjih količinah nasekljaš, pospraviš v posodico in zamrzneš, kasneje ga lahko samo potreseš po vsemu, kar takrat pripravljaš. Tudi v trgovinah že dobiš tako pripravljen peteršilj, česen, začimbe za enolončnico itd.
  3. V KUHANJE VKLJUČI OTROKA: pripravi mizo, pospravi mizo, premešaj, operi krompir itd… če je otroku to v veselje in če v tem uživata oba skupaj je to super mini pomoč. Otrok naj bo čim več vključen v gospodinjstvo in kuharijo. Jaz obožujem, kadar moj štiriletnik z veseljem čofota po umivalniku, kjer pere krompir, jaz režem čebulo in se med nama razvije debata. Marko Juhant pravi, da zato, ker naju tisti trenutek veže isto opravilo in ima prav, super zadeva tudi za krepitev medosebnih odnosov, komunikacije in mom-son bond.
  4. VEDNO IMEJ DOMA: moko, jajca, pecilni prašek, kvas, mleko, testenine, tortilije, krompir, čebulo… potem veš, da zmeraj nekaj lahko pripraviš, ker osnove imaš. Palačinke, kruh, jajca na vse možne načine, pečeno testo, krompir na številne načine… Jaz uporabljam vedno le polnozrnato, ajdovo ali pa brezglutensko moko, mleko pa že nekaj časa rastlinsko.
  5. ŽE VNAPREJ SI PRIPRAVI OMAKE: omak kolikor želiš. Naribano bučko hitro odtajaš (brez mikrovalovke seveda) in jo pripraviš kot omako, začiniš jo in denstaš pa je. Bolonjska omaka, meso z raznoliko zelenjavo, zelje, stročji fižol itd… Vse, kar te čaka tisti dan, ko nimaš veliko časa za kuharijo je torej le odtajanje omake in kuhanje krompirja/riža/testenin. Ali pa si odtališ nadev za v tortilijo.
  6. ENOLONČNICA DANES IN JUTRI: ja to zna biti še vse OK jutri ali še kakšen dan kasneje, samo pravilno shranjeno mora biti.
  7. KUPUJ ŽE OČIŠČENO SOLATO: ohhh že kot otrok nisem bila fenica čiščenja solat. Danes jo rade volje prepustim, kar možu, njemu je fajn. Tudi sin jo rad čisti. V pripravi kosila mi to jemlje čisto preveč časa, zato rada kupim že očiščeno solato. Drugače pa ni nič narobe z zelenjavno prilogo, kot so vložene kumarice, rdeča pesa, vložene paprike itd..
  8. JEDILNIKE SI VSAJ PRIBLIŽNO ORGANIZIRAJ: obvezno si okvirno naštudiraj celodnevni jedilnik za tistih nekaj dni, ko nimaš dodane pomoči. Tako se boš izognila veliki gmoti skrbi, poseganju po nezdravi hrani ali celo izpuščanju obrokov. Saj vem, da vedno ne gre, zato upoštevaj 4. točko. 😉
  9. NAJHITREJE ZA OTROKE: piščančji medeljoni in pomfri. Ni potrebno nobenega cvrtja, pek papir na pekač in v pečico s kosilom. Tudi jaz kdaj z njimi jem naš tako imenovan zasilni izhod ali pa si v skledo zmečem vso možno zelenjavo (koruzo, čebulo, česen, mešano zeleno solato – že očiščeno, rukolo-že očiščeno, paradajz), nekaj koščkov mozzarele in tuno v lastnem soku ali pa na istem pekaču spečem še lososa in ga dodam v solato, namesto tune ofc..
  10. NAROČI HEALTHY FOOD: in še izredni izhod v sili, ki deluje tudi v današnjih pandemijskih časih. Torej kitajska hrana, mehiška, . Riž oz. riževi nudli in vsi možni dodatki s piščancem, govedino ali vegeterjanski omakami. Pozorna sem le na to, da ni cvrtja ali sladko-kislih omak.