Vse, kar moraš vedeti o pravih čajih

Že nekaj let nazaj sem bila verjetno, kar malo preveč obsedena s pravimi čaji, celo jutranjo kavo sem takrat zamenjala za črni čaj. Potem se je vsa ta rutina in velika skrb za zdravje malo potuhnila v čarih nosečnosti in materinstva. Sedaj, ko se zopet izobražujem na področju zdrave in uravnotežene prehrane pa je zanemarljivo izpustiti dejstva in vse pozitivne lastnosti pravih čajev. Zato sem zate pripravila kratek in jedrnat povzetek prav vseh pomembnih dejstev, ki jih potrebuješ, da začneš z vsaj enim pravim čajem na dan.

Na svojem instagram profilu (ana_rezekk) sem pred kratkim že delelila nekaj koristnih informacij, ki jih premorejo pravi čaji. Vendar je stvar preveč obsežna, da bi med storije objavjlala tako veliko besedila in s tem odbila pozornost vsem ostalim bralcem, katere ta tema ne zanima. Informacije se hitro izgubijo in zato je blog objava bila povod za malo več teksta.

Zame, zate in za nas.

VSA dejstva, ki jih moraš vedeti o pravih čajih:

  1. Beli, rdeči, zeleni in črni čaj so pridelani iz ISTE rastline, tako imenovane Camella sinensis.
  2. Poglavita razlika med pravimi čaji (naštetimi zgoraj) je predvsem v obdelavi čajnih listov oz. tako imenovani oksidaciji.
  3. Priporoča se pitje pravega čaja iz 100% bio čajnih listov pridobljenih iz Japonske, Kitajske ali Indije.
  4. Čaj si doziramo po okusu in ga lahko tudi večkrat prelivamo. Povsem odvisno od okusa, ki ga želimo dobiti, odvisno od vrste in kraja pridelave čajovih listov. Beli čaj je zelo blagi, jaz ga namakam 3-4 minute in ga ne prelivam. Zeleni čaj prelijem enkrat in ga pustim namakati 3 minute. Črni čaj pustim delovati 2-3 minute in ga tudi prelijem enkrat.
  5. Čajne pripravke NE namakajte v vreli vodi, le-ta naj bo ohlajen na 80 stopinj.
  6. Iz instantnih vrečk pridobimo le 50% učinka pravega čaja, če ga sploh. Skozi filtrirno vrečko je absorbcija čaja zelo revna.
  7. Pravi čaji vsebujejo kofein in se glede na vrsto pravega čaja po vsebnosti kofeina razlikuje. Največ ga vsebuje črni čaj.
  8. Za primerjavo: vsebnost kofeina v črnem čaju je 23 – 110 mg, rdeči čaj 12 – 55 mg, zeleni čaj 9 – 36 mg in v belem čaju 6 – 25 mg. Prava kava vsebuje okoli 150 mg kofeina.
  9. Kofein začne pri pravem čaju delovati kasneje, kot pri kavi, vendar njegov učinek traja dlje.
  10. Iz pravega čaja lahko odstranimo kofein in sicer je postopek sledeč. Kofein se iz čaja popolnoma izloči v prvih 30- ih minutah, zato ga prenehamo namakati po 45- ih sekundah in čaj odlijemo stran. Ponovno ga namočimo v vročo vodo in pustimo delovati priporočen čas glede na vrsto čaja.
  11. Najbolj zdravilno bogat oz. ne predelani čaj je zeleni čaj, kar pomeni, da med svojo obdelavo ni izpostavljen oksigenaciji in s tem ohranja največ mineralov, vitaminiv, hranilnih snovi in antioksidantov.
  12. Zeleni čaj vsebuje polno antioksidantov in hranil, ki znižujejo tveganje visok pritisk, srčne bolezni in razvoj raka.
  13. Pravi čaji vsebujejo ogromno antioksidantov, v veliki meri tudi antioksidant EGCG, ki preprečuje celične muticaije oz. tako imenovano zmanjšuje rakave spremembe.
  14. Na dan NI priporočljivo spiti več, kot 5 šalic pravega čaja. Ne pozabi, vedno vse v mejan normale.
  15. Če na dan spijemo vsaj tri prave čaje, pokurimo dodatno 80 kcal dnevno, kar letno znese 2,8 kg. Seveda nič ne bo držalo, če naš življenjski slog ne bo zdrav in prehrana ne bo uravnotežena in kakovostna.
  16. Pravi čaji so borci proti zobnemu kariesu, ki velja za eno izmed najbolj razširjenih bolezni sodobnega sveta. Številne raziskave kažejo, da pravi ČRNI in ZELENI čaj vsebujeta veliko polifenolov. Polifenoli zavirajo nastajanje in delovanje bakterij encimov, kateri pospešujejo nastajanje zobnih oblog in s tem povečujejo tudi možnost za nastanek zobne gnilobe ter bolezni dlesni. Ja, tudi zobje in dlesni vam bojo hvaležni.
  17. Mleko v pravem čaju zmanjša učinek hranil, mineralov, vitaminov ter antioksidantov. Limona pa pozitivne učinke le še nekoliko poveča.
  18. Pravi čaj in dojenje? Glede na vsebnost kofeina, strokovnjaki navajajo maksimalno ca. 2 skodelici pravega čaja dnevno oz. odvisno katero vrsto pravega čaja. Dnevna meja zaužitega kofeina naj bi bila 300 mg, v času nosečnosti in dojenju pa manj, kot 200 mg. V zmernih odmerkih pravega čaja ni dokazov, da imajo čaji škodljive učinke na dojenčka in na zmanjšanje količine mleka. Če pa bi se doječa mati želela v veliki meri izogniti kofeinu v pravih čajih pa se svetuje pitje zeliščnih čajev oz, priprava čaja na zgoraj omenjen postopek, kako odstraniti kofein iz čaja. Pozor, tudi zeliščni čaj meta vsebuje kofein.
  19. V Sloveniji najdete veliko vrst pravih čajev v čajnicah, čajnih hišah, drogerijah in supermarketih. Potrebno je le kupiti pravi 100% čaj, lahko je tudi z aromo, a ne kupujte ga v instant vrečkah. In ne pozabite, ta špas ni drag. Skrb za zdravje ni drago. 100 g pravega čaja stane med 3,5 – 10 eu. Dozatorčki pa od 1 eu dalje.
  20. Vedno navajam, da se ogrožene skupine prebivalstva (srčni bolniki, kronični bolniki, nosečnice, doječe mame, starostniki) posvetujete z izbranim osebnim zdravnikom pred uvajanjem sprememb v svoj življenski slog in tudi tokrat naj to ne bo izjema. Kljub nešteto internetnih virov je zdravniška izobrazba above all.
  21. Naredi telesu uslugo in spij vsaj en čaj na dan. Cheers.
Beli, črni in zeleni pravi čaj.
Črni čaj gozdna vila.
in the making.
Odlični pravi čaji Cha. Aromatiziran zeleni in črni čaj. Cha čaje najdeš v Ljubljani na Starem trgu in v City parku.
Primeri mojih dozatorjev.
Nearomatizirani zeleni in beli čaj. Najdeš jih v Avstriji v trgovini Merkur.
Skoraj na vsakem čaju je priporočena priprava čaja.
Pravi čaji.
Včasih sem pila le instant vrečke, danes pa jih hranim za takrat, ko bo dnevni vnos pravih čajev dosežen in se mi bo še, kar luštalo po čajih.

Dodaj odgovor